Kundinformation

  • INKÖP OCH BESTÄLLNING

    När du har valt och sparat din bild i varukorgen, inleder du beställningsprocessen genom att aktivera knappen ”Beställ nu”. Sedan leds du genom processen i några få steg (kunduppgifter, fraktkostnader, betalningssätt och avslutning). Genom att klicka på knappen ”Skicka beställning” i det sista steget, lägger du en bindande beställning på de varor som finns i varukorgen. Mottagandet av beställningen bekräftas omedelbart efter det att beställningen har skickats. Dessutom får du en bekräftelse via e-post till den adress som du har angett.

  • BETALNINGSSÄTT

    För alla betalningssätt gäller att du genast får ett e-postmeddelande med en orderbekräftelse och en faktura efter din beställning. Tänk på att vi enligt våra betalnings- och leveransvillkor inte kan ta emot uppdraget förrän vi har fått in fakturabeloppet som förskottsbetalning på vårt affärskonto. Inom ramen för förskottsbetalningen accepterar vi alla vanliga betalningssätt: banköverföring, direktdebitering, kreditkort och Paypal.

  • SÅ HÄR SKYDDAR VI DINA UPPGIFTER

    Företaget bgs artMedia säljer inga personuppgifter om kunder och lämnar ut dessa uppgifter till tredje part endast om det handlar om partnerföretag som behövs för framställningen av produkten. Endast sådana uppgifter som behövs för framställningen av produkten lämnas ut, men inte under några omständigheter betalningsuppgifter som t.ex. kreditkortsuppgifter. Dina personuppgifter används uteslutande enligt de stränga föreskrifterna i den allmänna dataskyddsförordningen (DSGVO). Här hittar du vår sekretesspolicy)

  • FRAKTKOSTNADER OCH LEVERANSTIDER

    Priserna inom EU anges inklusive lagstadgad moms. Fraktkostnaderna beror på det land till vilket varan skickas och om du beställer din bild med eller utan ram. Beroende på bildernas storlek och destinationslandet levererar vi med olika pakettjänster och speditioner. Leveranstiderna varierar beroende på den önskade tekniken (poster, konsttryck eller reproduktion av tavlan) och om du beställer bilden med eller utan ram. De exakta fraktkostnaderna och leveranstiderna framgår av vår leveransinformation.

  • ÅNGERRÄTT

    Ångerrätten gäller endast för standardprodukter (posters eller tryck på duk) som erbjuds i ett oföränderligt storleksformat och inte är inramade.

    Du kan frånträda din viljeförklaring om att ingå avtal inom två veckor i skriftlig form (via vanlig post, fax, e-post eller vårt kontaktformulär) utan att ange några skäl eller genom att skicka tillbaka varan, såvida det inte är så att du har handlat inom ramen för någon typ av kommersiell eller yrkesmässig verksamhet som egen företagare (beställningar som görs av företagare). Fristen börjar löpa tidigast i och med mottagandet av varan och en utförlig upplysning i skriftlig form. För att fristen ska anses ha iakttagits, räcker det att du skickar iväg ångermeddelandet eller varan innan fristens utgång.

    Ångerrätten gäller uttryckligen inte för originalföremål och individuella ramar som har tagits fram individuellt enligt kundens personliga önskemål när det gäller format, material och reproduktionsteknik.

  • KONTAKT, ALLMÄNNA VILLKOR OCH REDAKTIONSRUTA

    För avtalsförhållandena mellan företaget bgs artMedia e.K. (här hittar du vår redaktionsruta) och dess kunder gäller uteslutande de allmänna villkoren för bgs artMedia e.K. (här hittar du vår allmänna villkor ). Om du har förfrågningar eller frågor om beställningar kan du ringa vår ordertelefon från måndag till fredag från kl. 9:00 till 19:00 på +49 40 659 155 50 eller kontakta oss skriftligen via vårt kontaktformulär.